Phu, nu e ja trött...

Förra söndagen regnade det, jag ställde sågen under det nya taket så det gick att jobba ändå.



Efter regn kommer ogräs, nu måste kryddträgårdsmästarna komma och rensa ogräs!



I fredags sken solen så då passade jag på att måla vindsivorna igen.



Midsommar, här förbereder vi bord och bänkar och regnskydd hemma hos Anna, sedan fest.

    

Har börjat måla karmar och sätta upp panel på väggen.



Idag regnade det igen, så då kunde jag elda, den gamla ytterpanelen och baksidan på byschan samt allt ris från träden jag sågat ner och så körde jag stockarna med skottkärra till baksida byschan och staplade dom i en hög, nu skall man bara kapa och klyva dem också. Phu sicket jobb, jag e trött i hela kroppen nu. Så jag ringde till Tage och frågade om han kunde hjälpa mig såga ner resten av träden, ca 15 st, jag har nog sågat ner 8 st själv. Men han hade inte tid så han tyckte jag skulle ringa till hans pappa Bertil istället, han kommer imorgon vid 18-tiden och tittar, så nu är snart resten av träden nersågade.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0